haha

Frida:
"Du får absolut inte ta detta fel nu men hur lyckas du få så många hästar att utbilda eftersom du inte är så jätte duktig? Är själv sugen på att ha några hästar så men här nere där jag bor är det istortsätt totlat omöjligt om ud inte tävlat 130 hoppning och msv dressyr. Eller är släkt med någon duktig m.m. Menar som sagt inget illa, tycker ud gör ett bra jobb med hästarna men är bara nyfiken på hur du lyckas ;)"
Gårdagens bästa kommentar stod nog Frida för. Verkligen "vill inte säga det rakt ut men YOU SUCK!" haha.
Kan väl svara ändå eftersom det var en fråga.. Tja jag har tävlat 140, msv dressyr och var uttagen till landslaget i working equitation förra året samt bodde nere hos Pedro Torres och tränade några månader. Annars tror jag bara man är trevlig och gör ett bra jobb med dom hästarna man får, så syns man och får fler. Samt man kanske inte ska räkna med att få superhästar i början utan man kanske får börja med lite sämre hästar.
Jag är tacksam över att ha så fina hästar jag har nu! Sen får man aldrig ta något förgivet heller.

Kommentarer
Postat av: Johanna

HAHAH herregud, "eftersom att du inte så jätteduktig" - vilket skämt! Jag har i alla fall inte sett någon som rider lika bra och fint som du, hästarna du rider verkar inte vara speciellt lätta heller.

2010-11-27 @ 11:00:56
Postat av: Anonym

Märks inte att du ridit dom klasserna!! Alldels för orolig hand m.m!!



Håller verkligen inte johanna, dom hästarna som verkar "svåra" är väl dina egna!! Dom andra ser inte det minsta svåra ut :O

2010-11-29 @ 21:01:15
Postat av: AnnA

Ja har följt dej och dina hästar förut via Pixbox och nu på bloggen. Det som förbluffar mej mest är hur du kämpar och lägger ner så ENOMRT mycket tid på hästarna. (Även dom som inte ens är dina egna.) Det kallar ja PASSION!



De flesta som har ridit på den nivån orkar inte ens skritta fram hästarna som dom rider åt någon annan!



Skulle ja lämna ut min häst till någon så skulle de definitivt vara till någon som behandlar den som sin egen och visar ett stort engagemang och hur mycket dom älskar sporten. Vilket iaf ja tycker att du avspeglar i din blogg!



Om nu Sofie rider så jävla dåligt. Hur FAN har hon då kunnat ta sej runt en bana på 140 och ridit msv på över 60%?! Hahaha ni som sitter och skriver negativa kommenterar anonymt kan ju svara på de tack!

2010-11-30 @ 14:53:32
URL: http://annanordin.webblogg.se/
Postat av: .

haha tagit sig runt en bana på 140? hur fan såg det ut då? hahahahahahaha

2010-12-01 @ 14:38:42
Postat av: Joanna

Alltså allvarligt.. vad trött jag blir när jag läser det här! Fan skaffa någon jäkla lokalryttare som flänger runt på 90 cm att klanka ner på istället! Sofie är duktig och gör ett grymt bra jobb med hästarna, dessutom rider hon massor med dressyr och förebygger sina hopphästar och varierar hela tiden sin ridning för att bli bättre och utvecklas. Vad fan spelar det för roll om du tycker hon har orolig hand? alla har sina brister och jobbar på dem! Jag vet inte riktigt vilka hästar du tycker är så jävla lätta? Det skulle väl isåfall vara Rolle och Ella som är väldigt fina och okomplicerade för att vara så unga. En fråga bara... Varför tror du de ser så lätta och okomplicerade ut? Det är ju endast Sofie som hoppat och tävlat dem. Sen att Sofie får rida så HIMLA fina och välutbildade dressyrhästar där allt ser enkelt ut är en annan sak, men kom ihåg att verkligheten inte är så enkel som det ser ut som en film.... kunde Sofie inte rida dressyr skulle hästarna inte gå så bra som de gör.



Keep the good work up Sofie, du har utvecklats enormt mycket och alla som säger något annat är bara avundsjuka hobbyryttare!

2010-12-01 @ 23:25:18
URL: http://joannasofia.blogg.se/
Postat av: kicki

fan va skönt att alla som har något negativt att säga är anonyma. jag menar de är ju ruskigt läskigt att tycka olika än nån annan.. :)

2010-12-01 @ 23:38:24
Postat av: Sandra - Vägen tillbaka efter olyckan

Bara att ignorera alla elaka och anonyma kommentarer, fortsätt jobba tjejen! :)

2010-12-04 @ 15:06:30
URL: http://sjacobsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Är inte svårt att ta sej runt en bana på 140 med rätt häst, inte heller ett dressyrprogam med över 60%!!!



Men snälla, vilka hästar ser svåra ut förutom hennes egna? Jag är verkligen ingen dressyr ryttare men kan både göra piaff och passage. FÖrstår inte varför folk inte kan ta kritik? Okej om man slänger ur sej att någon är totalt värdelös men den kommentaren var verkligen inte elak!!



Kan man inte ta vanlig kritik utan att explodera borde man kankse inte ha en blogg och deffinitivt inte lägga ut filmer!!



Jag vet många lokalryttare som rider mycket bättre än henne!!

2010-12-04 @ 17:09:52
Postat av: Ida Lövehed

"Märks inte att du ridit dom klasserna!! Alldels för orolig hand m.m!!" -- "Är inte svårt att ta sej runt en bana på 140 med rätt häst"



Denna anonyma människa säger ju imot sig själv! Plus att jag tror inte du har tagit dig runt en tävlingsbana på 1.40. För mig vetligt så är det inte alltid höjden i dessa klasser som är det tuffa. Banan kan vara jävligt tuff också och så spelar det inte någon roll vilken häst du sitter på, om det så skulle vara en OS häst så är det inte säkert du kommer runt den!

Och även om du anser att det inlägget inte var elakt skriver så säger du i princip att hon är dålig. Och mig vetligt så är det elakt att säga så och det kan sänka en annan persons självförtroende. Så hade du inte en baktanke med den meningen så kan du faktiskt hålla det för dig själv!

Och Sofie är ju faktiskt den enda här som inte har kommenterat ditt inlägg.

Så om du inte har något bättre för dig så tycker jag du ska vända dig till en annan blogg. För sofies skull.



Tack för mig! Jag tycker Sofie är duktig. punkt slut!

2010-12-06 @ 16:44:55
URL: http://idaalovehed.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag menar inte att hon är dålig men hon har inte gjort många 140 starter, jag hittade 1.



Det är helt omöjligt att komma upp i dom klasserna uten rätt häst. Visst är det itne säkert man kommer runt med en os häst heller men om du inte sabbar allt totalt så gör du oftast det. Räcker att fråga vilka duktiga ryttare som hellst att utan bra hästar kommer du ingenstans.



Jag har gjort några 140 starter, och visst det var svåra banor men inte överdrivet. Jag säger itne jag är jätte duktig och menar inte att klanka ner på sofie men enligt mej är hon inte så duktig, säger inte heller att jag är skit duktig men alla får ha sin egna uppfattning och om man inte kan ta kritik så borde man kanske inte blogga alls eftersom man alltid får räkna med det

2010-12-07 @ 10:54:41
Postat av: Ida Lövehed

Soo! Dock 1 start. Klart man måste ha rätt häst för att kunna hoppa de klasserna, det förstår väl vem som hellst. Men det är egentligen itne det som hör hit eller hur.



Rent spontant så undrar jag hur din baktanke med att skriva så var? Vad tjänar du på det, måste man skriva något kritiskt till någon, när man endå vet att person i fråga kan ta illa vid sig. Som du vet?! Jag tycker det är onödigt. Det gör det ännu värre att du är anonym och inte kan stå för dina handlingar. Istället för att hon ska sluta blogga så kan ju du kanske sluta läsa hennes blogg ist. Och sluta kritisera, om du inte kan stå för dina handlingar. Hon gör sitt bästa precis som du gör förhoppningsvis!



Stå för vad du tycker och tänker om du ska säga något annars kan du faktiskt hålla tyst! Jag är mest nyfiken nu på vad du heter faktiskt så man kan se dina resultat!

2010-12-07 @ 16:53:28
URL: http://idaalovehed.blogg.se/
Postat av: Anonym

Varekn du elelr sofie vet vem jag är så gör ingen skilland på om jag skriver mitt namn eller inte:P

Det roliga är att jag tror inte sofie tar åt sej hälften så mycket som alla andra gör eftersom hon inte skrivit någonting:P

Eller så väljer hon att skita idet men då borde la du kunna göra samma sak?



Om du nu tycker det var en sådan elak kommentar, hur kan du då rida för någon? Du får la "skit" av din tränare med och det spelar ingen roll att hon är bättre än mej för saken är att hon har sin åsikt och jag har min och vi båda har ju rätt :P



2010-12-07 @ 20:41:55
Postat av: Ida Lövehed

Ja men det e skillnad att ta kritik från sin tränare än från en random. Då tränaren även ger en förslag på hur man ska förbättra det! :)

2010-12-21 @ 10:02:33
URL: http://idaalovehed.blogg.se/
Postat av: RB

SÅ SANT SOM SAGT.. undra varför anonym inte har svarat? kan ju va så att hon/han insåg sin begränsning i frågan.. jävla typer som tror att dom kan allt, men egentligen inte ens kan skritta över en bom!



fortsätt ditt otroliga arbete! för det gör du jäklans bra!

2011-02-12 @ 21:06:46
Postat av: Elle

Du ar grym!

2011-02-13 @ 19:46:41
URL: http://blogg.veckorevyn.com/actinginla/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0