skadad hehe

I måndags ramlade jag av Kotten! Han och Perra har haft en mini-höstvila. Tycker det är bra att låta unghästarna vila lite då och då så att kroppen hinner växa och dom hinner tänka osv men iaf så skulle jag börja rida dom och Kotten bockade av mig och satte en hov i revbenen och 1 i huvudet så min hjälm gick sönder. Inte skönt. Har lite ont i revbenen faktiskt...
Perra därimot var gentleman som vanligt, det är så skönt med honom för han skulle aldrig kasta av en. Det värsta han nånsin gör är att han studsar till lite eller sparkar bakut om man ställer för höga krav på honom. Sen red jag även Kakan vilket gick bra! Hon är ju min gosehäst som alltid gör mig så glad!
I tisdags fick dom även nya skor, Toto verkas bara eftersom hon går barfota men dom andra varmskos givetvis av Strömsholm. I onsdags fick alla vila för jag var borta hela dagen och igår red jag ut en liten sväng på alla. Nu är det mörkt ute så dom 3 ska få varsitt pass i ridhuset, har massor att fixa, blir en hel fredagskväll i stallet helt enkelt.
Har även rakat Kotten och Perra men Kakan behöver lugnande och har fått det utskrivet men har tävling i helgen så måste vänta tills efter!
Har ev hittat en köpare som verkar helt perfekt till Perra. Får hålla tummarna att allt går i lås. Vore så himla roligt om han kommer till någon duktig och ödmjuk människor som dessutom är intresserad av WE!
Då får alla se upp i framtiden för Perra kan nog bli riktigt bra!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Håller tummarna så hårt det går, att allt ska gå bra på söndag! :D

2011-11-04 @ 17:00:16
Postat av: Matilda

Det där är nog en av de finaste hästarna jag någonsin skådat!

2011-11-04 @ 21:20:43
Postat av: Anouck

Perra år så läcker. Synd att jag redan har en PRE. En fråga : har han kliat sig så att manen är av ? Den ser kortare ut än på de första bilderna. Jag undrar däför att min häst har eksem och hans man ser ut som Perras. Och jag undrar i så fall vad du gör åt det.

2011-11-07 @ 14:59:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0