tävlat

Var och tävlade i helgen, Kakan hoppade otroligt bra, avspänt och fint. Hon hoppar runda bra språng och lika över både räcken och oxrar. I början litade inte riktigt Kakan på mig och kunde stanna och fega ur speciellt på oxrar men det märks inte av längre. Var felfri och placerad i första klassen och debuterade sen 110 där jag tyvärr tog en halvhalt lite för sent och kom för nära och hade ner 1 räcke och sen räckte hon inte fram i kombinationen och la därför till ett stopp där, hon ville gå på 2 (och hade gjort det och klarat det) men jag tröck på och ville gå av stort men då stannade hon, vände runt, gick på 2 och då hoppade hon. Rundan var egentligen riktigt bra så det kändes lite tråkigt. Hon hoppade fantastiskt lätt och fint.
Dock är komb ett problem, hon går LÄTT på 2 där det ska vara 1 och hon hoppar bättre då vet inte riktigt hur jag ska göra, blir till att träna komb och låååånga avstånd nu under vintern. Har 1 tävling kvar först med hjärtat!!
Det roliga med Kakan är att hon skulle hoppa i princip hur högt som helst om jag bara tröck på henne men jag vill att hon ska hoppa avspänt och för att det är kul, vilket hon nu mera gör på den här nivån. Jag tror att det varit bra att ta det lugnt och bygga upp förtroende för varandra och hennes självförtroende och tror inte det kommer vara några problem att börja gå upp i klasserna nu när spänningarna släppt.
Älskar att rida den här hästen, hon är så otroligt snäll och fin och ambitiös och även om hon inte är av den flashiga typen så har hon extrem utstrålning!

Kommentarer
Postat av: Anna

Ja har samma problem med 1 språngskombinationer. Sist öste ja på som fan i andra försöket och lyckades ramla av! Hahaha What to do man? ;p

2011-11-08 @ 14:38:41
URL: http://equinelife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0