Stackars Kakan!

Förra helgen var jag och skulle tävla med Kakan, jag kände redan på framhoppningen att hon inte kändes bra men jag rider alltid fram henne i en lite lägre form och då kändes hon ändå rätt okej men stod emot lite när jag hoppade, speciellt lite "större" språng. Sen när jag plockade upp henne lite i formen blev hon väldigt spänd och studsig och ville inte riktigt gå fram. Gick in på banan iaf och tänkte att hon kanske bara va spänd i lilla framhoppningsridhuset bland massa andra hästar osv men hon var likadan inne på banan så jag hoppade några språng, fick 1 stopp på kombinationen - ett "fräckt" stopp. Så är det inte lika Kakan att göra så jag utgick.
Ringde direkt på morgonen efter till min eqt Koko och ville ha en tid men han var på väg till Thailand. Jag fick halvt panik eftersom jag förstod att något var knas med Kak. Fick komma samma dag då till Koko fast han skulle vara ledig och packa. Mycket riktigt hade hon ont, väldigt öm i bogen samt lite i korset. Troligtvis har hon halkat ganska så ordentligt när hon brallat i hagen. Nu skrittas hon och får liniment samt sover med BoT. På måndag ska hon igång som vanligt igen sen återbesök om ytterligare en vecka och se så att musklerna inte är spända. Bästa Koko är min räddare i alla situationer!!
och  bästa Kakan som ställer upp och kämpar och är en sån otrolig häst!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0